آموزش نصب پایه رومیزی مانیتور, پایه رومیزی مانیتور, پایه مانیتور دوتایی, خرید پایه دیواری تلویزیون, معرفی انواع پایه مانیتور

انواع پایه مانیتور، ویژگی و کاربردهای آن

انواع پایه مانیتور، ویژگی و کاربردهای آن فروش پایه رومیزی مانتیور براکت دیواری مانیتور

انواع پایه مانیتور، ویژگی و کاربردهای آن؛ با فراگیر شدن استفاده از وسایل الکترونیکی اعم از تلویزیون، تخت و رایانه‌، نیاز به یک پایه (استند) یا براکت برای قرار‌گیری مانیتور بر روی آن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پایه مانیتور یکی از وسایلی است که علاوه بر مزیت‌هایی که در رابطه‌ با سلامتی دارد، موجب زیبا و جادارتر شدن محیط کار شما می‌شود.
اگر در محیط کار یا خانه نیاز به استفاده بسیار زیاد از وسایل الکترونیکی دارید، یک نگهدارنده می‌تواند برای حفظ سلامت گردن و مفاصل شما فوق‌العاده مفید باشد.

بسیاری از تلویزیون‌ها نیز به‌صورت دیواری و با استفاده از براکت تلویزیون به دیوار متصل می‌شوند. یک استند یا همان پایه مانیتور، به‌صورت بازویی یا ساده موجود است که هرکدام ویژگی‌ها و کارایی خاص خود را دارند.

استند (پایه) مانیتور ساده

همان‌طور که از نام آن بر‌می‌آید، این مدل نوع ساده‌ای از استند است که عموماً از فلز محکم (گاهی چوبی) بوده و باعث می‌شوند مانیتور یا لپ‌تاپ شما چندین سانتی‌متر از زمین بالاتر قرار گیرد.

این نوع پایه‌ها درست همانند نوع بازویی ساده آن‌ها، بیش‌تر برای مصارف شخصی و خصوصی هستند (منظور این است که استفاده حرفه‌ای از این مدل چندان مرسوم نیست).
بعضی از انواع این پایه‌ها بسیار ساده هستند و تنها به جهت این‌که مانیتور از زمین فاصله داشته باشد، استفاده می‌شوند. انواع دیگری از آن‌ها هستند که علاوه بر ایجاد یک فاصله بین مانیتور و کف، یک فضای جدا در قسمت زیرین خود دارند که می‌تواند به‌عنوان محل قرارگیری کیبورد و وسایل دیگر در نظر گرفته شود.

انواع پایه مانیتور، ویژگی و کاربردهای آن

نمونه ای از یک استند چوبی و جادار ساده

پایه بازویی نگهدارنده مانیتور، ساخت و نصب آن

توجه به انعطاف‌ پذیری، حرکت نرم و بدون مشکل، برای ساخت براکت مانیتور ضروری است؛ ازاین‌رو نوع مفصلی آن‌ها را با پیچ، مهره و بازوهایی متعدد می‌سازند. به‌ منظور حفظ تعادل و جلوگیری از سقوط به هنگام ضربه یا هر نوع بی‌احتیاطی دیگر، در زیر یا در کناره‌های پایه مرکزی این بازوها، گیره‌ای تعبیه شده و این گیره به میز یا دیوار متصل می‌شود.

انواع پایه مانیتور، ویژگی و کاربردهای آن؛ گیره برای اتصال به میز و پیچ‌های مخصوص برای اتصال به دیوار، از موارد بسیار مهم در ساخت براکت مانیتور، محسوب می‌شوند؛ چراکه سلامت و ایمنی مانیتورها را تضمین می‌کنند و نوع بی‌کیف آن‌ها می‌تواند به مشکلی بزرگ تبدیل شود.

امروزه تولید و عرضه پایه مانیتور مفصلی، بازویی در بسیاری فروشگاه‌های لوازم جانبی صورت می‌گیرد؛ اما نکته مهم این است که اولاً باید از فروشگاهی معتبر نسبت به تهیه این اقلام اقدام کرد و ثانیاً برای نصب آن‌ها (خصوصاً نوع اداری و چند مفصلی)، از یک متخصص کمک گرفت تا از هرگونه ایجاد مشکل جلوگیری به عمل آید.

انواع پایه مانیتور، ویژگی و کاربردهای آن

یک پایه بازویی رومیزی دارای گیره جهت اتصال به میز

انواع مختلف براکت مانیتور

از کارآمدترین انواع پایه مانیتور، می‌توان به مدل‌ هایی اشاره کرد که قابلیت تنظیم و چرخش دارند. همان‌طور که اشاره شد، استفاده از این مدل‌ها سلامت گردن را به خطر نمی‌اندازد؛ چراکه باتوجه‌ به قد فرد و نحوه نشستن او تنظیم می‌شوند؛ درنتیجه از اذیت شدن و فشار به گردن جلوگیری می‌کنند.

  • پایه بازویی ساده

این پایه مانیتور، دارای یک بازو برای نگه‌داشتن صفحه است. این بازو می‌تواند از یک یا چند نقطه، قابلیت تحرک داشته باشد. این پایه برای استفاده شخصی بسیار مفید بوده و به دلیل اشغال فضای کم‌تر، معمولاً جایگزین مناسبی برای میز تلویزیون یا کامپیوتر است.

  • پایه مانیتور دوتایی

براکت دوتایی، یکی از کارآمد‌ترین‌ها در این زمینه است؛ ویژگی قابل‌توجه آن، پشتیبانی و نگه‌داری دو مانیتور هم‌ زمان در دو بازوی خود است. این پایه بیش‌تر به‌ صورت رومیزی و به‌ ویژه در ادارات کاربرد دارد. در برخی از انواع آن، دو بازو به قطب مرکزی اتصال ثابت دارند؛ ازاین‌ رو ارتفاع مانیتورها قابل‌ تغییر نخواهد بود.
قابلیت چرخش 360 درجه از مزایای چشمگیر این مدل محصولات است؛ همچنین بازوها می‌توانند هرکدام از مانیتورها را 15 درجه به سمت بالا یا پایین حرکت دهند. خود بازوها نیز می‌توانند طوری حرکت کنند که دو نفر که در دو طرف یک میز و مقابل هم نشسته‌اند، بتوانند از دو مانیتور مختلف استفاده کنند.

انواع پایه مانیتور، ویژگی و کاربردهای آن خرید پایه مانیتور

قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع از ویژگی‌های این محصول

این پایه از انواع براکت‌ هایی است که عموماً در یکسری شغل‌های خاص که نیازمند کنترل و مشاهده دقیق هستند، استفاده می‌شود. باتوجه‌به فراگیری استفاده ازاین‌گونه وسایل، تولید و خرید پایه مانیتور دوتایی و چند مفصلی، امروزه به یکی از صنایع و تجارت‌های مشهور تبدیل شده است.

انواع پایه مانیتور، ویژگی و کاربردهای آن فروش پایه رومیزی مانتیور براکت دیواری مانیتور

بازوی چند مفصلی طراحی‌شده برای استفاده روی میز یا زمین

پایه دیواری متحرک

انواع پایه مانیتور، ویژگی و کاربردهای آن؛ این پایه، از یک سمت به دیوار و از سمت دیگر به دستگاه متصل می‌شود. این مدل از دیوار نسبتاً فاصله داشته که حرکت آن به مشکل نخورد. این پایه مدل‌های مختلفی دارد که برخی در تمام جهت‌ها و برخی در جهت محور افقی توانایی حرکت کردن دارند.

انواع پایه مانیتور، ویژگی و کاربردهای آن تولید انواع براکت دیواری تلویزیون

پایه دارای دو پیچ متصل شونده به دیوار با استقامت بالا

پایه مانیتور دیواری ثابت

پایه دیواری مانیتور، معمولاً بازوهای کوتاه و نزدیک به دیوار دارد و برای استفاده در فضاهای عمومی یا خانه مناسب است. از دلایل به‌کارگیری این مدل برای نصب تلویزیون، بازتر شدن فضای خانه و حذف میز است؛ حتی ممکن است طراحی دکوراسیون داخلی محل زندگی شما این‌ طور ایجاب کند که تلویزیون خود را به دیوار متصل کنید که در این صورت این پایه انتخاب خوبی خواهد بود.

پایه رومیزی مانیتور و پایه رومیزی چندمانیتوره از دیگر محصولات تولید شده توسط ال سی دی آرم میباشد.

براکت سقفی

این پایه از همان انواع براکت‌های مفصلی است، تنها با این تفاوت که به سقف اتصال دارد. دو مدل از این پایه موجود است؛ یکی از مدل‌ها فقط دارای یک پایه متصل شونده به سقف است و مدل دیگر دو پایه اصلی دارد که یکی به سقف و دیگری به دیوار وصل می‌شوند.

فروشگاه LCDarm به عنوان یکی از تولید کنندگان انواع

در تهران میباشد که امروزه به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان این محصولات در بازار شناخته شده است و تولیدات خود را با بهترین کیفیت مواد طراحی، تولید و عرضه میکند.

کلام آخر

همان‌طور که اشاره شد، در صورتی‌ که قصد تهیه یک پایه مانیتور را داشته باشید، ابتدا نیاز و شرایط خود را بررسی کرده و سپس دست به انتخاب بزنید. در انتخاب شما سایز وسیله و محل قرارگیری آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

هرچه مانیتور بزرگ‌ تر باشد، پایه باید از استقامت بالاتری بهره‌ مند باشد. خرید کردن از یک منبع معتبر را همیشه مدنظر داشته باشید. نکته آخر این‌ که برای نصب پایه از یک متخصص کمک بگیرید تا از هرگونه پیشامد احتمالی جلوگیری کرده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *