آموزش نصب پایه دیواری تلویزیون, براکت دیواری, براکت دیواری تلویزیون

آموزش چگونگی نصب تلویزیون روی دیوار

آموزش چگونگی نصب تلویزیون روی دیوار منحنی یا ساده طریقه نصب براکت دیواری ال سی دی سونی روی دیوار هزینه مناسب

چگونه تلویزیون خود را به دیوار وصل کنیم

در این مقاله آموزش چگونگی نصب تلویزیون روی دیوار را خواهید خواند. نصب تلویزیون روی دیوار نه تنها یک راه حل عالی برای صرفه جویی در فضا است بلکه یک ایده خیلی خوب نیز به نظر میرسد، با این حال این مسئله تنها با خرید کردن پایه دیواری و نصب آن بر روی تلویزیون خود تمام نمی شود. در اینجا چند مورد از مواردی که باید بدانید در خصوص نصب تلویزیون بر روی دیوار را به شما توضیح خواهیم داد.

تصمیم بگیرید تلویزیون خود را کجا نصب کنید

برای نصب تلویزیون روی دیوار اول، شما باید تلویزیون خود را دقیقا به محل نصب ببرید، این چیزی است که در نهایت به آن میرسید، اما یک قاعده وجود دارد که باید از آن آگاه باشید. مهمترین قاعده این است که در صورت امکان، تلویزیون خود را در سطح چشمی و از جایی که آنرا تماشا میکنید نصب کنید، این معمولا به این معنی است که سطح پایین تلویزیون نسبت به زمین 50 تا 100 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

بسیاری از مردم تلویزیون خود را بالای شومینه یا قفسه کتاب قرار میدهند، اما این یک ایده بسیار بد است، زیرا شما برای تماشای تلویزیون، گردن خود را بالا میگیرید که این در زمان طولانی میتواند بسیار ناراحت کننده باشد.

تنها استثنا در اتاق خواب است، جایی که ممکن است بخواهید در همان زمان به تماشای تلویزیون بپردازید و تلویزیون را به سمت بالا و سقف ببرید که برای این کار بسیار عالی است، زیرا در غیر این صورت شما مجبور خواهید بود که سر خود را شیب دهید که این هم در زمان طولانی ناراحت کننده خواهد بود.

نوع و اندازه پایه درست را بدست آورید

معمولا دو نوع پایه دیواری تلویزیون وجود دارد، اولین پایه دیواری برای تلویزیون های کوچک بکار می رود و معمولا دارای یک بازو و با چند مفصل است که به شما اجازه می دهد تلویزیون را از دیوار بیرون بکشید و تقریبا در هر جهت آنرا بچرخانید.

باز هم این نوع پایه که معمولا برای تلویزیون های کوچکتر و سبکتر طراحی شده اند. زیرا معمولا آنها تنها می توانند به یک دیوار و یک نقطه متصل شوند، هرچند گاهی اوقات می توان برای مانیتورهای بزرگتر نیز استفاده کرد که در نقاط مختلف دیوار وصل می شود.

دومین پایه دیواری تلویزیون که رایج ترین نوع پایه دیواری متحرک بالا و پایین نام دارد. این نوع پایه دیواری ال سی دی به شما این امکان را میدهد که تلویزیون خود را در چندین نقطه به دیوار نصب کنید (گاهی اوقات تا 6 نقطه) به طوریکه این پایه برای تلویزیون های بزرگتر استفاده می شود.

تنها نکته این است که بعد از نصب پایه دیواری تلویزیون، شما نمی توانید تلویزیون را به طرف دیگر بچرخانید، فقط می توانید آنرا به سمت بالا یا پایین حرکت دهید و چند درجه به آن شیب دهید، اما اگر قصد داشته باشیدآن را در سطح چشمی درست جلوی مبل قرار دهید هیچگاه به ویژگی های مفصلی نیاز ندارید.

هنگامی که شما در مورد نوع پایه دیواری ال سی دی که می خواهید تصمیم می گیرید، باید اطمینان داشته باشید که پایه دیواری تلویزیون مد نظر متناسب با سوراخ های پشت تلویزیون شماست. تمام تلویزیون های مدرن VESA یکسان دارند، که به این معنی است که آنها مطابق استانداردهای انجمن استانداردهای ویدئویی نصب شده و مورد استفاده است و تقریبا در تمام تلویزیون های موجود در بازار از انواع برندهای سامسونگ، سونی، ال جی، پاناسونیک و برندهای دیگر وجود دارد و یکسان است.

با این حال تلویزیون دارای سوراخ های مختلف برای نصب می باشد، بنابراین مهم است که پایه دیواری مناسب با تلویزیون خاص خود را بدست آورید، اما خوشبختانه به لطف استاندارد VESA انتخاب و پیدا کردن نوع پایه دیواری مد نظر بسیار آسان شده است.

اگر به پشت تلویزیون خود نگاه کنید، چهار سوراخ رزوه شده وجود دارد که شکل یک مربع را تشکیل می دهند که فاصله بین این دو سوراخ به سادگی قابل اندازه گیری می باشد ( به صورت ضلع )، بنابراین اگر فاصله بین سوراخ ها 40 میلیمتر باشد، VESA پایه شما باید VESA 400 باشد، (گاهی اوقات VESA 400*400) نیز نامیده میشود. خوشبختانه اکثر پایه ها تقریبا با هر اندازه VESA سازگار است اما همیشه قبل از اینکه یک پایه دیواری انتخاب و خریداری کنید آنرا بررسی نمایید.

آموزش چگونگی نصب تلویزیون روی دیوار

نصب صحیح پایه دیواری تلویزیون روی دیوار

اکنون که یک پایه دیواری تلویزیون دارید، می توانید به نصب و راه اندازی آن بروید اما شما نمی توانید برای نصب آن یک نقطه تصادفی را انتخاب کرده و شروع به پیچ کردن آن به دیوار کنید.

تلویزیون ها و مانیتور ها سنگین هستند، بنابراین شما باید مطمئن شوید که تلویزیون خود را به درستی وصل کرده و تا پس از نصب براکت دیواری تلویزون آنرا باز نکنید.

شما باید پایه تلویزیون را به ستون های دیواری متصل کنید که حداکثر قدرت را بتواند نگه دارد، اگر شما پایه را فقط به دیوار خشک وصل کنید مطمئنا باعث خسارت می شود زیرا دیوارهای خشک به هیچ عنوان یک نگه دارنده قوی نیستند.

از یک ستون یاب برای پیدا کردن دیوار مستحکم استفاده کنید، ستون ها در هر 16 اینچ در مرکز قرار میگیرند، بنابراین اگر شما از پایه متحرک استفاده می کنید باید بتوانید تلویزیون خود را بر روی دو پایه قرار دهید، در بعضی مواقع اگر شما تلویزیون بزرگتر و سنگین تر داشته باشید از 3 ستون استفاده کنید.

سپس پایه تلویزیون را به جایی که میخواهید، بگذارید و با مداد آن را علامت بزنید ( از کمک دیگران استفاده کنید ) و اطمینان حاصل کنید که در این مکان ستون وجود دارد.

حال قبل از اینکه پیچ را در پایه تلویزیون و دیوار بزنید، ابتدا رول پلاک را در دیوار زده، زیرا رول پلاک پس از زدن پیچ باز شده و مانع از جدا شدگی پایه و باز شدن پیچ می شود، به یاد داشته باشید که رول پلاک ضخیم تر از پیچ است و پلاستیکی بوده، و نمی توان بدول رول پلاک پایه را به دیوار پیچ نمود.

پس از سوراخ کردن دیوار و زدن رول پلاک حال می توانید پایه را بر روی دیوار گذاشته و آنرا به دیوار پیچ کنید ( شما می توانید از راهنمای نصب در جعبه پایه دیواری استفاده کنید )

پس از نصب پایه بر روی دیوار با آموزش چگونگی نصب تلویزیون روی دیوار، موقع نصب تلویزیون به پایه دیواری به کمک 4 سوراخ رزوه دار پشت تلویزیون است.

پنهان کردن کابل ها

هنگامی که تلویزیون خود را روی براکت دیواری تلویزیون نصب کردید، در طول یک روز می توانید، تمامی کابل ها را جمع آوری کرده و آنها را پنهان کنید که برای همین کار چند گزینه دارید.

بهترین گزینه این است که کیت مخصوص را نصب کنید که با استفاده از کابل برق الکتریکی و همچنین یک لوله اختصاصی برای تغذیه کابل های دیگر در پشت دیوار ایجاد می کند.

این کار به شما امکان میدهد که تلویزیون را در جایی که سوکت است وصل کرده و بقیه کابل ها را در نزدیکی پایه قرار داده و به دستگاه های مربوط وصل کنید، با این حال چنین کاری نیاز به دانش فنی الکتریکی است، بنابراین اگر فکر می کنید که توانایی انجام این کار از شما بر نمی آید، حتما به یک برق کار گفته تا کار را انجام دهد.

اگر نمی خواهید در دیوار خود سوراخ های زیادی ایجاد کنید، ساده ترین روش متصل کردن وسیله پنهان کننده سیم است که به راحتی به دیوار وصل شده و کابل ها به کمک آن پنهان می شود. این وسیله کابل ها را به طور کامل پنهان نخواهد کرد اما بسیار تمیز تر از کابل های آویزان است.

در نهایت، خرید و نصب پایه تلویزیون روی دیوار بسیار مشکل نیست و ما آنرا بسیار توصیه می کنیم که در خانه انجام شود ولی باید این نکته را در ذهن خود داشته باشید که موقع نصب تلویزیونروی دیوار، به تلویزیون خود درست نگاه کنیم. امیدواریم آموزش چگونگی نصب تلویزیون روی دیوار به شما کمک کرده باشد تا اطلاعات بیشتری در زمینه خرید و نصب براکت دیواری کسب نموده باشید.

نوشته های مشابه